Business Excellence in Football Management

Cluburile sportive profesioniste sunt business-uri cu creștere rapidă, care necesită un leadership sustenabil și o viziune deschisă asupra dezvoltării pe termen lung. Proprietarii și managerii cluburilor se confruntă astăzi cu multiple provocări care includ decizii importante în zona operațională, crearea unei culturi organizaționale orientate spre câștig, managementul schimbării sau aspectele financiare.

Programul Business Excelence in Football Management a fost conceput pentru a oferi liderilor și profesioniștilor din industria sportivă instrumentele de business necesare pentru a avansa și dezvolta nivelul cluburilor pe care le conduc, pentru a înțelege dinamica relațiilor cu jucătorii și fanii, și pentru a crește performanțele echipei.

Prezentare program

Organizat de Federația Română de Fotbal în parteneriat cu Școala de Afaceri ASEBUSS,  Business Excellence in Football Management este un program integrat de management care oferă o perspectivă de actualitate asupra managementului sportiv.

Structurat sub forma unui mini-MBA, programul contribuie la dezvoltarea gândirii strategice, a leadershipului și a expertizei manageriale necesare creșterii competitivității cluburilor sportive. 

Trainerii și specialiștii au experiență practică și de predare, lucrează cu profesioniștii din industrii diferite și sunt experimentați în transmiterea de bune practici de business cu aplicabilitate. 

Grupul lectorilor include profesori ASEBUSS – practicieni cu experiență în afaceri, împreună cu consultanți în strategie și antreprenoriat, sportivi de performanță implicați în business, precum și invitați internaționali din partea UEFA, toți având în comun pasiunea pentru învățare și rezultate practice.

Structură program

Programul este organizat în 5 module de curs care acoperă zonele strategice ale unei companii si combina diferite teme de management din domeniile:

·       LEADERSHIP

·       STRATEGIE

·       FINANCIAR

·       FISCAL & JURIDIC

·       MARKETING

Conținutul programului este adaptat la realitățile actuale, generate de tendințe, provocări și oportunități în contextul pandemiei.

CURSURI:

  1. Leadershipul și influența stilurilor de leadership asupra organizației
  2. Managementul și motivarea echipei
  3. Dezvoltarea abilităților de comunicare
  4. Negocierea și rezolvarea conflictelor 
  5. Dezvoltarea gândirii strategice 
  6. Identificarea soluțiilor de business
  7. Provocări operaționale și de management 
  8. Managementul schimbării 
  9. Înțelegerea situațiilor financiare 
  10. Cash flow vs. profit. Asigurarea sustenabilității financiare 
  11. Planificarea bugetului. Diagnosticul financiar 
  12. Fiscalitate
  13. Aspecte legale în fotbal 
  14. Strategia de marketing. Creșterea vizibilității jocului de fotbal 
  15. Planificare de evenimente. Managementul voluntarilor 
  16. Sponsorizări. Relația cu fanii
  17. Marketing digital. Dezvoltarea identității de club

Obiective program

  • Profesionalizarea managementului și o mai buna înțelegere a industriei sportive din perspectiva unei afaceri de succes;
  • Asigurarea unei abordări practice, prin îmbinarea conceptelor teoretice cu exemple relevante, care să permită buna înțelegere a subiectelor discutate;
  • Creșterea performanței prin înțelegerea și aplicarea unor modele, instrumente de analiză și informații despre zonele „critice” ale unei organizații;
  • Creșterea competitivității organizației prin accesul la studii de caz facilitate de traineri cu experiență și experți din industria sportivă;
  • Livrarea unei experiențe de învățare cu accent pe colaborare, interactivitate și networking, alături de alți manageri și reprezentanți ai cluburilor; 
  • Dezvoltarea abilității de a lua decizii în situații de stres și incertitudine. 

Profil participanți

Programul se adresează profesioniștilor din managementul cluburilor de fotbal din România, președinților de club, managerilor, executivilor implicați în administrarea unui club sportiv sau în organizarea de evenimente sportive. Numărul maxim de cursanți este de 25.

Un număr limitat de locuri este deschis participanților cu experiență relevantă din domenii conexe (precum marketingul sportiv, sponsorship, responsabili ai altor federații sau cluburi sportive) și care pot contribui la diversitatea procesului de învățare.  

Participanții înscriși vor fi selectați în urma unor interviuri preliminare, pentru a discuta profilul fiecăruia și pentru a valida coerența acestora cu cursul organizat. 

Calendar

8 luni de curs, între 11 noiembrie 2021 – 11 iunie 2022

Calendarul a fost construit ținând cont de perioadele FIFA, pentru a permite responsabililor cluburilor să participe în număr cât mai mare:

  • 10 noiembrie – deschidere curs
  • 11-12 noiembrie
  • 13-14 ianuarie
  • 23-25 martie
  • 2-3 iunie
  • 6-10 iunie (2 zile de curs în acest interval)

Mod de livrare

Online și face-to-face – sesiunile de început și de final se vor organiza cu prezență fizică, în București. Restul sesiunilor vor avea loc online.

Cost

1800 euro (nu se aplică TVA) – suma poate fi achitată în 2 tranșe

Certificat absolvire

La finalul cursului, participanții vor primi un certificat de participare din partea FRF și ASEBUSS, în baza unei lucrări de absolvire legată de tematica managementului sportiv. 

Contact: academia@frf.ro

Academia Națională de Fotbal FRF (ANF) educă specialiștii și organizațiile sportive pentru a dezvolta în mod sustenabil fotbalul românesc. Lansată în 2021, ANF își propune să devină cel mai important livrator de programe educaționale în sport din România, furnizând un model organizațional pentru sportul local. Prin Academia Națională de Fotbal și platforma de e-learning Academia by FRF, Federația Română de Fotbal își propune să livreze cursuri destinate atât sportivilor și specialiștilor care lucrează direct cu aceștia, cât și profesioniștilor din afara terenului de joc, care se ocupă de managementul sportiv, marketing, voluntariat, șamd.

ASEBUSS este prima școală de afaceri din România care a oferit un program Executive MBA în parteneriat cu o universitate americană prestigioasă, University of Washington, Seattle. Înființată în 1993, printr-un proiect susținut de USAID în Europa Centrală și de Est, ASEBUSS s-a impus rapid ca lider de piață în domeniul educației manageriale prin accentul pus pe aplicabilitate și relevanță pentru mediul de afaceri local. Programele Executive MBA și Entrepreneurial MBA pe care le organizează se adresează managerilor experimentați din firmele private și de stat, românești sau multinaționale,  antreprenorilor, specialiștilor, tuturor celor care iau decizii importante în domeniul afacerilor și contribuie la progresul economic în România.

Alte noutăți