Cluburile sportive profesioniste sunt business-uri cu creștere rapidă, care necesită un leadership sustenabil și o viziune deschisă asupra dezvoltării pe termen lung.
Programul Business Excelence in Football Management a fost conceput pentru a oferi liderilor și profesioniștilor din industria sportivă instrumentele de business necesare pentru a avansa și dezvolta cluburile pe care le conduc, pentru a înțelege dinamica relațiilor cu jucătorii și fanii, și pentru a crește performanțele echipei.
Prezentare program
Organizat de Federația Română de Fotbal în parteneriat cu Școala de Afaceri ASEBUSS, Business Excellence in Football Management este un program integrat de management care oferă o perspectivă de actualitate asupra managementului sportiv.
Structurat sub forma unui mini-MBA, programul contribuie la dezvoltarea gândirii strategice, a leadershipului și a expertizei manageriale necesare creșterii competitivității cluburilor sportive.
Trainerii și specialiștii au experiență practică și de predare, lucrează cu profesioniștii din industrii diferite și sunt experimentați în transmiterea de bune practici de business cu aplicabilitate.
Grupul lectorilor include profesori ASEBUSS – practicieni cu experiență în afaceri, împreună cu consultanți în strategie și antreprenoriat, sportivi de performanță implicați în business, precum și invitați internaționali din partea UEFA, toți având în comun pasiunea pentru învățare și rezultate practice.
Structură
Programul este organizat în 5 module de curs care acoperă zonele strategice ale unei companii si combină diferite teme de management din domeniile:
· LEADERSHIP
· STRATEGIE
· FINANCIAR
· FISCAL & JURIDIC
· MARKETING & COMERCIAL
Cursuri
- Leadershipul și influența stilurilor de leadership asupra organizației
- Managementul și motivarea echipei
- Dezvoltarea abilităților de comunicare
- Negocierea și rezolvarea conflictelor
- Dezvoltarea gândirii strategice
- Identificarea soluțiilor de business
- Provocări operaționale și de management
- Managementul schimbării
- Înțelegerea situațiilor financiare
- Cash flow vs. profit. Asigurarea sustenabilității financiare
- Planificarea bugetului. Diagnosticul financiar
- Fiscalitate
- Aspecte legale în fotbal
- Strategia de marketing. Creșterea vizibilității jocului de fotbal
- Planificare evenimentelor și managementul voluntarilor
- Sponsorizări. Relația cu fanii
- Marketing digital. Dezvoltarea identității de club
Obiective program
- Profesionalizarea managementului și o mai buna înțelegere a industriei sportive din perspectiva unei afaceri de succes;
- Asigurarea unei abordări practice, prin îmbinarea conceptelor teoretice cu exemple relevante, care să permită buna înțelegere a subiectelor discutate;
- Creșterea performanței prin înțelegerea și aplicarea unor modele, instrumente de analiză și informații despre zonele „critice” ale unei organizații;
- Creșterea competitivității organizației prin accesul la studii de caz facilitate de traineri cu experiență și experți din industria sportivă;
- Livrarea unei experiențe de învățare cu accent pe colaborare, interactivitate și networking, alături de alți manageri și reprezentanți ai cluburilor;
- Dezvoltarea abilității de a lua decizii în situații de stres și incertitudine.
Profil participanți
Programul se adresează profesioniștilor din managementul cluburilor de fotbal din România – Președinți de club, Directori Executivi, manageri relevanți implicați în administrarea unui club sportiv sau în organizarea de evenimente sportive.
Numărul maxim de cursanți este de 25.
Un număr limitat de locuri este deschis participanților cu experiență relevantă din domenii conexe (precum marketingul sportiv, sponsorship, responsabili ai altor federații sau cluburi sportive) și care pot contribui la diversitatea procesului de învățare.
Participanții înscriși vor fi selectați în urma unei faze de preselecție și prin interviuri preliminare, pentru a discuta profilul fiecăruia și pentru a valida compatibilitatea participanților cu cursul organizat.
La prima ediție a cursului din 2021-2022 au participat manageri din toate ligile principale, de la copii și juniori, la primele trei ligi din România. Printre cluburile reprezentate se numără FCSB, Farul Constanța, Rapid, Universitatea Cluj, CSA Steaua sau SSU Poli Timișoara.
„Pentru noi, cursanții, și pentru mine personal, experiența a fost deosebită, în primul rând pentru că tematica acestui curs a fost extrem de adaptată contextului în care ne aflăm atât în plan național, cât și în plan internațional. În cele 9 luni am reușit să împărtășim cu colegii de la alte cluburi atâtea exemple de bune practici și să creăm atâtea relații care cred că vor dăinui”, a declarat din partea cursanților Cristiana Pariza, director executiv la Farul Constanța.
VEZI AICI câteva testimoniale de la cursul din 2021-2022
Calendar
6 luni de curs, între noiembrie 2022-aprilie 2023.
Calendarul a fost construit ținând cont de perioade FIFA, calendarul competițional intern și perioadele de pregătire, pentru a permite responsabililor cluburilor să participe în număr cât mai mare:
- 23-24 noiembrie 2022
- 25-26 ianuarie 2023
- 22-23 februarie 2023
- 29-30 martie 2023
- 19-20 aprilie 2023
Mod de livrare
Ediția din 2022 se va organiza exclusiv cu prezență fizică, în București.
Cost
1800 euro (TVA inclus în această sumă).
Suma poate fi achitată de către cluburile afiliate FRF în 2 tranșe.
Certificat absolvire
La finalul cursului, participanții vor primi un certificat de participare din partea FRF și ASEBUSS, în baza unei lucrări de absolvire legată de tematica managementului sportiv.
ÎNSCRIERI DESCHISE PÂNĂ pe 11 NOIEMBRIE 2022
Contact: academia@frf.ro
Academia Națională de Fotbal FRF (ANF) educă specialiștii și organizațiile sportive pentru a dezvolta în mod sustenabil fotbalul românesc. Lansată în 2021, ANF își propune să devină cel mai important livrator de programe educaționale în sport din România, furnizând un model organizațional pentru sportul local. Prin Academia Națională de Fotbal și platforma de e-learning Academia by FRF, Federația Română de Fotbal își propune să livreze cursuri destinate atât sportivilor și specialiștilor care lucrează direct cu aceștia, cât și profesioniștilor din afara terenului de joc, care se ocupă de managementul sportiv, marketing, voluntariat, șamd.
ASEBUSS este prima școală de afaceri din România care a oferit un program Executive MBA în parteneriat cu o universitate americană prestigioasă, University of Washington, Seattle. Înființată în 1993, printr-un proiect susținut de USAID în Europa Centrală și de Est, ASEBUSS s-a impus rapid ca lider de piață în domeniul educației manageriale prin accentul pus pe aplicabilitate și relevanță pentru mediul de afaceri local. Programele Executive MBA și Entrepreneurial MBA pe care le organizează se adresează managerilor experimentați din firmele private și de stat, românești sau multinaționale, antreprenorilor, specialiștilor, tuturor celor care iau decizii importante în domeniul afacerilor și contribuie la progresul economic în România.